Program » CASE'Y, DYSKUSJE, WARSZTATY

Tegoroczny program merytoryczny Festiwalu Reklamy AD DAYS będzie składał się z kilkunastu spotkań z ekspertami:

Case'y

Będziemy gościć specjalistów z najlepszych agencji, którzy zaprezentują kulisy najciekawszych, kontrowersyjnych kampanii, które mogliśmy oglądać w Polsce (i nie tylko) w ostatnich latach.

Dyskusje

Nasi goście poszukają odpowiedzi na wiele pytań dotyczących kontrowersji w komunikacji. Prześwietlimy je pod wieloma kątami! Doskonała okazja żeby zadać kontrowersyjne pytania :)

Warsztaty

Dla osób zainteresowanych pracą w branży, zaproponujemy cykl ciekawych warsztatów. Uczestnicy będą trenować praktyczne umiejętności i poznawać tajniki skutecznej komunikacji.

Opis warsztatów

  1. Neuroestetyka w reklamie, czyli jak działa mózg konsumenta
    Neuroestetyka to wyjątkowa i niepowtarzalna możliwość poznania funkcjonowania układu nerwowego poprzez zabawę ze sztuką. Za pomocą zabaw ruchowych, plastycznych, teatralnych uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób postrzegamy rzeczywistość, a w jaki sztukę. Poznają różnice pomiędzy odczuciem piękna i brzydoty nie tylko w kategoriach subiektywnego przeżycia. Każdy artysta, prowadzi, zazwyczaj nieświadomie, eksperymenty naukowe mające na celu ujawnienie sposobu działania układu nerwowego. Zagłębimy się w ten proces i omijając zawiłe naukowe wywody, połączymy wiedzę o procesach fizjologicznych zachodzących w mózgu z dobrą zabawą. Dowiemy się: Dlaczego coś nam się podoba, a coś nie?, Czy wyobraźnię i talent można zmierzyć i policzyć? Poznamy sposoby rozwijania pamięci, kreatywności i wyobraźni. Pamiętajmy, że reklama będąc specyficzną dziedziną sztuki rządzi się podobnymi prawami. Poznanie tych prawd umożliwi dotarcie do niekiedy pełnych niespodzianek zakamarków naszego umysłu.
    Prowadząca: Katarzyna Krawczyńska
  2. Hitler, różaniec i genitalia. Dlaczego szok w reklamie zawsze działa?
    Wbrew pozorom wykorzystanie emocji w reklamie wcale nie jest łatwe. Przede wszystkim dlatego, że każdy z nas ma inną wrażliwość – ktoś może nie zwrócić uwagi na komunikat, który drugiego przerazi. Innym razem bodziec może okazać się tak silny, że nawet nie zauważymy reklamowanego produktu. Podczas warsztatu spróbujemy wspólnie znaleźć odpowiedzi na następujące pytania: Jak budować komunikat reklamowy, by przebił się przez otaczający nas clutter reklamowy, a jednocześnie był zapamiętywalny? (model SUCCESs) Czy szok i kontrowersja może być z powodzeniem stosowane także w przypadku kampanii komercyjnych?
    Prowadząca: Natalia Hatalska
  3. Praca nad briefem
    Warsztat jest przeznaczony dla studentów oraz przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Będzie składał się z części wykładowej (ok. 40 min.) oraz praktycznej (ok. 80 min.). Celem części wykładowej będzie zapoznanie uczestników z terminologią oraz podstawowymi zagadnieniami w zakresie tworzenia briefu oraz metodami pracy nad konstruowaniem odpowiedzi na niego. Poruszane wątki:  istota briefu, strony i partnerzy w komunikacji marketingowej, brief jako dokument służący celom brandingowym, komponenty briefu, marka i jej miejsce w briefie, przykłady briefów i anty-briefów (również w języku angielskim) metodologia pracy nad briefem (m.in. identyfikacja kluczowych problemów marketingowych i zagrożeń, insight konsumencki). Celem części praktycznej będzie uświadomienie uczestnikom wieloetapowości i złożoności pracy nad briefem, wskazanie różnic w efektach brandingowych, gdy brief skierowany do agencji jest sformułowany niepoprawnie lub w sposób niepełny. Uczestnicy warsztatu zostaną podzieleni na 4-osobowe zespoły robocze. Każdy zespół otrzyma brief, na podstawie którego będzie miał za zadanie przygotować wstępny draft komunikacji marki. Warsztat zakończą prezentacje wszystkich zespołów.
    Prowadząca: Dr Małgorzata Karpińska-Krakowiak
  4. Jak zdobyć klienta w 10 krokach, czyli efektywna kampania w wyszukiwarce Google
    Warsztat będzie wyjaśniał w jaki sposób przy użyciu darmowych narzędzi Google można stworzyć skuteczną kampanię reklamową w Internecie. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się m.in. jak sprawdzać obecnie panujące trendy, w jaki sposób sprawdzić, które wyrażenia kluczowe są najczęściej wpisywane przez użytkowników, które strony są chętnie odwiedzane przez potencjalnych klientów, na których stronach można umieścić swoją reklamę. Na warsztacie zostaną również przybliżone narzędzia do oceny samej kampanii. Można przyjąć, że dziesięć kroków, o których będziemy mówić to 10 najważniejszych narzędzi Google wykorzystywanych do kampanii e-marketingowych. Na warsztat można przynieść laptopa i zalogować się do omawianych narzędzi i je przetestować (wymagane własne połączenie z Internetem).
    Prowadzący: Maciej Borowiak
  5. Lubię to!
    Warsztaty będą dotyczyć kontrowersyjnych i nieszablonowych działań na Facebook’u. Zostaną przedstawione najciekawsze case'y polskich i zagranicznych marek, obrazujące udane i nieudane działania promocyjne. Będziemy szukać odpowiedzi na pytania: Czego nie wypada robić na Facebooku, a na czym warto się skupić? Jaka jest mentalność użytkowników portali społecznościowych? Czy kontrowersja się opłaca?
    Prowadzący: Łukasz Gołacki